Maria Brandel kurs

https://www.youtube.com/watch?v=SJriuFTDPLk&feature=youtu.be – film från kursen.

Ja som rubriken lyder så har vi haft chansen att få gå kurs för fantastiska Maria Brandel i fyra dagar! Helt amazing! Så mycket tips vi fått och så roligt vi har haft! Hon är en fantastisk instruktör!

Första två dagarna gick jag kursen med Scream och Unik och dom andra två dagarna gick jag med Scream och Alto!

Ja förresten sen sist jag blogga har Alto hunnit bli 5 månader och är en fantastisk liten individ! Han är ju husses jakthund som prio ett men sen Alto kom hem har vi tränat mycket grunder och lek. Han är så rolig att träna med och verkligen lyhörd och alert!

Jag har klippt ihop en liten film från kursen och jag är så stolt över alla mina hundar! Så fantastiska är dom! 😀 Ställt upp med glädje på allt vi gjort. 

Jag fokuserade på lite olika grejer med allihopa och det kommer ni se i filmen också 🙂 

Med Unik fokuserade vi på att kolla på dom nya momenten i lydnaden. Maria gick igenom dom och jag fick lite bättre koll på dom! Jag är så peppad och nu har jag och Unik en plan 😀

Med Skibbe valde jag att fokusera på stadga, positionen i friaföljet och snabba ställanden. Fick så mycket bra tips!

Alto fick träna på massa kul! Valpträning är ju helt underbart! Han skötte sig så bra och vi körde kedjor med och utan belöning 😀 

Något jag lärde mig extra mycket på kursen är att vara tydlig i min belöningssignal och hålla mina kriterier! Så det ska jag tänka på!

  • I början av inlägget klistrade jag in filmen från kursen 😀

Jag måste blogga från mobilen då jag inte kommer in på datorn men jag ska faktiskt bli bättre på att blogga! Så till veckan ska jag skriva inlägg om 

– Uniks tävlingar och SM kval

– Altos utställningsdebut

– Screams hårda spår