BEHÖVER GÅ KURS OCH INTE FÖR VEM SOM HELST

Jag har inte mycket kurserfarenhet i bagaget. Har gått 2 kurser i hela mitt liv. En för Heidi Koivisto och det var verkligen grymt! Sen har jag varit med på talanglägret, det kanske inte är en kurs men fick hjälp där o kunde surra med många personer som var grymma på hund.

När man bor i Norrland har man inte samma möjlighet som dem som bor neråt i landet, söderut. Jag kan bli riktigt avis när jag läser alla som går dom kurserna man själv också vill. Jävla Norrland! 😉

Visst finns det kurser här också men ska man gå kurs vill man ju gå för någon som kan ge något åt en. Man lägger ändå ner pengar och då ska det vara för någon som kan ge en tips och den möjligheten finns inte här, inte just nu iallfall. Nästa år finns det tåmelägret och piteålägret jag kommer vilja gå o då kommer det upp riktigt bra instruktörer hit, såklart från söder. 😉

Behöver utvecklas och vill utvecklas! Är också tävlingssugen!!! Finns inte lika många tävlingar här som nere i söder under vintern. Det suger också. Men visst är Norrland också fint på sitt sätt men helt klart behöver vi utvecklas!

Just nu är jag glad att jag är vän med så många via facebook som har hund och bloggar man kan läsa. Läsa om kurserna dom går och försöka ta till sig i teori och sen föra över det i praktiken när man ska träna med sin hund. GULDVÄRT!! 😀 Så tack alla ni som bloggar o skriver om kurserna ni går!

Vad vore man utan cybervärlden? Finns så sjukt många duktiga hundtränare överallt och det är så kul att man kan nyttja tips av så många och sen följa allihopa! Tumme upp!

Sen får vi ju inte glömma mina underbara träningsvänner här som gör att vi utvecklas, puss på er!

DSC_0248-001