DEBUTERAT I LYDNADSKLASS 3 MED VINST OCH UPPFLYTT!

Ah alltså min känsla just nu! Galet galet galet!!! 😀

Idag var det dags för mig och Skibbe att debutera i lydnadsklass 3 och det kunde inte gått bättre! Helt fantastisk känsla med helt fantastiska moment! Underbara svartvit!! ❤

Vi var 2 stycken i klass 3 och jag fick startnummer 1 – perfekt! Älskar nr 1! Scream kändes laddad o var med. Han är som ofta med. Hans koncentration med mig i allt vi tar för oss är så fin. Vi är verkligen ett. Läste igenom min tävlingspyskologi innan jag gick in på plan som pepp o det hjälper alltid!

Tänker inte skriva så mycket mer om tävlingen än att jag är så nöjd! Så nöjd!
Scream vann klassen på 277 poäng och uppflyttad till lydnadsklass elit! Min lilla kille! 😀
Finaste Mattias hade även gjort ett tävlingshalsband till Skibbe igår som han fick inviga idag, ska ta en bild på det så ni får se! Så fin och tur förde den med sig 😉

1379997_446739375435899_863367026_nLP1 LP2 Sunsilk’s Quick Scream 18 månader gammal uppflyttad till lydnadsklass elit!
I mars detta år invigde vi tävlingsbanorna tillsammans och då var han 11 månader gammal och nu sitter vi här och är i elit. Så sjukt!
Träning ger framgång.

Här är protokollet:
Sittande i grp: 10
Platsliggande: 9,5 – avslut halvsitt
Frittfölj vid sidan: 8,5 – strul vid halt, snett sättande, mkt fin position
Sättande: 10 – mkt snyggt
Inkallning med ställande: 8,5 – ngt lågt tempo
Sändande med lägg och inkall: 9 – mkt snyggt utförande, piper i rutan
Apportering o hopp över hinder: 7,5 – slår i
Apportering metall: 8 – slarvigt gripande
Vittringsprov o apport: 9 – Tendens till tjuvstart, fin apportering
Fjärrdirigering 7 – Rör sig ngt, tveksamma stå
Helhetsintryck: 10 – Trevligt ekipage. Mkt följsam hund. Genomgående fin position vid sidan.

Summa: 1:a pris på 277 poäng och klassvinst med den största vinsten av dem alla: UNDERBAR KÄNSLA!! 😀

Är så nöjd! Så nöjd! Han höll ihop bra. Var så taggad och gjorde momenten så fint!  Halleluja!

 

9 reaktioner på ”DEBUTERAT I LYDNADSKLASS 3 MED VINST OCH UPPFLYTT!

Lämna en kommentar